tid

ogillar konceptet tid...
Är nästan 3 veckor kvar till anhörigmötet...
Och när det är något man vill ska hända är det typ 1år per timme XD

Vill få allt avklarat,
Behöver få behandlingen...

Och äntligen slippa oroa mig om deras beslut...

visst, tror inte det är några beskymmer,
Men finns alltid det där "tänk om..." momentet.

och att lämnat sitt öde i andra människors händer är fan inte nice,
Även om dem är trevliga.

För visst, tycker att alla i teamet är nice,
Men är fortfarande inte direkt något jag uppskattar när 3 personer,
Där jag inte äns är en av dem,
Ska få bedömma hurvida jag någonsin kan få ett normalt liv eller inte...

så att få bort det oros momentet ser jag fram emot.

och än mer att börja vänta på något mer praktiskt,
Den faktiska behandlingen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara för att man blir diagnoserad och får på börja hormonbehandling så betyder det inte att man får lagligt byta kön. Det är ett senare beslut som görs av Socialstyrelsen.

2011-09-20 @ 15:43:15
Postat av: Rikard

Självfallet,

Men för mig personligen är det här beslutet viktigare.

(Det avgör hurvida man får göra övre operationen/operationerna också, vilket är vad jag mest behöver, klumparna är det som orsakar mest ångest helt enkelt,

Samt vissa funktioner som försvinner med hormonerna)



Tillägget är däremot bra, då personer som inte läst på lika mycket av en eller annan anledning kan ha nyttta av det.

:)

Målet med bloggen är dock inte så mycket praktisk info så, även om jag svarar på dem frågor jag får.

Därav att jag inte förtydligar sådant...

2011-09-22 @ 03:57:04
URL: http://yokoshima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0