Godmorgon :)

Jahapp,
Inatt misslyckades sovandet...
Men är relativt pigg ändå...

Ska tydligen på något informations möte...
Vet inte riktigt om vad, antar att det är vad dem tänker informera mig om...
Vet typ adressen, tiden dem vill ha mig där och att det är arbetsförmedlingens sätt att göra mig till någon annans problem...
Hahahaha...
Känns ju stabilt, dem betalar något företag för att ta hand om mig istället,
Visst tror vi att dem älskar mig ? :P

Oh well, blir skönt att slippa sunk lokalerna...

Vad mer...
Ehm... morgon kaffe, cigg, frosten som fanns tidigare imorse är så gott som borta...
Antar att det alla fall är positivt :D

Inte fått nån tid hos psykologen än...
Lite segt men inte mer än förväntat...
Oh well...
Längtar fortfarande till nästa tid med utredaren... aaah vill att saker ska gå vidare!!!!

Ikväll kommer en polare över, blir väl typ filmkväll misstänker jag :)

Igår fortsatte städprojektet som nu pågått ganska länge,
Städade tidigare hela lägenheten, allt som är kvar är lite sortering av hyllor,
Under gårdagen så sorterades även förrådet...
Är en del kläder m.m. där nere som ska tvättas imorrn,
Sen är det klart och vi kan börja ställa ner saker :)

Riktigt nice :D

(hela lägenheten och förrådet har varit sterotyp ungkarls lya typ dem senaste åren, nu ser det mer ut som ett faktiskt hem i sin helhet, med ett golv exempelvis :P hahaha )

Hmm...
Vad mer har hänt?
Eehrmm... diskuterat massor med kristna amerikaner senaste tiden,
Eftersom jag finner det oerhört roande x3
Inkluderat mejlat lite frågor till westboro batist church (sök efter dem på youtube om du inte vet vad det är för några)...
Själv är jag ju inte religös,
Men har ett stort intresse för religon som ämne,
Framförallt motsägelserna i det...

Kristendomen är ofta ett naturligt mål,
Logiskt på sitt sätt skulle jag anse...

Är även ganska filosofisk så därför är det även intressant i en bemärkelse som inte är att driva med dem...

Förövrigt, nej, jag har inget emot att någon väljer att tro något, även om det inte stämmer.
Det är inte mitt problem och jag har ingen anledning att bry mig,
Men jag har en anledning att bry mig när det folk väljer att tro på,
Och lära andra att tro på innehåller saker som att slaveri är bra, homosexuella skall dödas, tror du inte på något du inte har några faktiska bevis som stödjer kommer du utsättas för evig tortyr, man skall stena sina barn till döds om dem är uppkäftiga osv.
Än mer ogillar jag väl specifikt katolska kyrkan, framförallt påven:
En person som allvarligt hävdar att folk i uländer inte skall använda kondom för att det enligt hans ÅSIKT sprider HIV/AIDS inte minskar spridningen som det faktiskt egentligen är.

Nej, jag bryr mig inte vad du tror på, så länge din tro, ditt agerande pga din tro och ditt budskap inte skadar andra.
Men när din tro skadar någon så har jag goda skäl att anse att det är tron som borde försvinna, inte personerna som skadas av den :P

Gillar också argumentationer jag hade under natten,
En snubbe snackade jag ganska mycket med,
Han fortsätter hävda att hans gud är allsmäktig, god, allvetande och perfekt;
Ändå så är det inte konstigt att hans gud inte stoppat svält, sjukdommar, krig osv.
Heller inte att hans gud testar folk på olika sätt, trots att han alltså är allvetande så han redan vet vad som kommer hända och inte tjänar något på experimentet...
Heller inte att hans perfekta gud skapat något som inte var perfekt, vilket gör guden i fråga tydligen ändå inte är perfekt, eller en komplett skitstövel (vilket också tar bort perfekt).


Tror ni förstår problemet...

Nåja, nog med rant...
Godmorgon, ha det bäst,
Vi hörs nästa gång,
Ciao :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0