att "passera" med hjälp av trevlighet

En sak som jag insett är en seglivad myt är att om man ska bli läst som kille ska man tydligen vara otrevlig.
Men i väldigt många situationer är ju det totalt motsatta mycket mer effektivt.

Att hålla upp dörrar, hjälpa folk bära saker, lyfta av barnvagnar från bussar, hjälpa tll att plocka upp saker folk tappar osv tenderar att snarare koppla en som en hygglig ung man.

Och det är dem situationerna man också får bekräftat att det haft önskad effekt ^^

Exempelvis igår, en tjej som tappade några apelsiner på golvet,
Jag plockade upp dem och lämnade över dem till henne,
Vilket resulterade i en typisk fnitter attack för henne och hennes väninnna,
Efter hon hade rodnande tackat för hjälpen...

Också ganska roande att hon tittade långdraget efter mig när jag passerade henne igen typ 1 timme senare...

Egoboost, trevlighet och något som automatiskt får en att passera x3
Win :)

Sedan spenderades kvällen med kinamat, bio (fast&furios 5 som för övrigt var bättre än förväntat trots att jag verkligen gillat dem tidigare filmerna också... Helt klart bra film och verkligen långt över vad man kan förvänta sig så sent i en filmserie) och sen en öl efter det :D riktigt bra kväll med andra ord :D

Idag blir det massa seriösa saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0