Barn (ett svar till Elias)

Jag blev ombedd att skriva mina egna tankar om att skaffa barn som ftm.

För egen del är det inte något jag är direkt intresserad av i nuläget,
Helt enkelt skulle inte ett barn få en bra uppväxt om den hamnade i mitt liv nu.

Vad jag kommer vilja i framtiden får vi se,
Jag kan inte avgöra hurvida jag kommer vilja det eller inte.

Jag vet att jag aldrig skulle klara att bära fram barn,
Anser så att säga att situationen är illa nog som det är...(Vill inte få en till del av kroppen att må dåligt över).
Däremot så hoppas jag ju på att dem kommer tillåta möjligheten att spara könsceller,
Så fall jag i framtiden vill ha bilologiska barn finns det en möjlighet.

Om det inte blir en möjlighet ser jag egentligen inget fel med att adoptera ett barn heller,
Även om jag ser det lite som... plan b...

Vi får se, hursom är det inte något jag äns tänker överväga dem närmsta åren,
Skulle vara ett slöseri med ungdomsåren enligt min mening,
Och anser att man bör ha ett stabilt liv före man skaffar unge oavsett...
Fast jobb, säker bostad (1a handskontrakt) osv.

Eftersom du som ställde frågan inte äns fyllt 18 än så anser jag att du bör tänka igenom lite till,
För vad för liv det blir för barnet,
Fall du inte har en stabil inkomst framförallt.
Och nu vet jag inte fall du studerar eller inte,
Men för att faktiskt ha tid för barnet bör sådant vara klart först.

Har du en partner? Vet du om din (/Din partners) familj kommer hjälpa till att ta hand om barnet?
Att ta på sig ett så stort ansvar själv, när du är så pass ung skulle vara allt annat än smart,
Visst, det finns ensamstående föräldrar, men dem har det ju också oerhört jobbigt,
Och om man ska hamna i den sitsen bör man ha några runt som kan hjälpa till, som ens föräldrar exempelvis...

Så min rekomendation är att du tänker över det ett par gånger, inväntar att du har ett stabilt liv,
Sen börjar fundera på hur du får en unge.



Hoppas mina tankar/råd hjälpte dig lite alla fall :)

Ha det bäst och lycka till//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0