Vem?

Jag har försökt analysera mig själv ganska mycket,
För jag ska ju i någon bemärkelse växa upp, förr eller senare.
Men för att veta vad jag vill utvecklas till vill jag veta vad jag ska utvecklas från.

Det som gjort det lite komplicerat är att jag försökt hålla en fasad.
Glad, skämtsam, hyperaktiv.
Helt enkelt för att folk frågar mindre hur man mår på så vis.

Men blivit så enormt trött på den fasaden,
Då den även gör att man ses som väldigt oseriös.

Så jag har den senaste tiden försökt att bete mig lite seriösare/vuxnare,
För att kunna skrota den fasaden.

Vilket har gjort att jag återfunnit sidor hos mig själv.
Och hur jag trivs med att agera i sammanhang.

Skämtsam kan jag fortfarande vara,
Det är en ganska naturlig del av mitt sätt att umgås med follk.
Men även hittat en del av mig som inte varit med mycket med fasaden.

Den delen av mig som folk kanske kan uppfatta som dryg i vissa fall,
Då jag trotsallt har ganska mycket intelligens.

Jag gillar att diskutera saker,
Och det är väl dem sammanhangen man verkligen kan se att jag är glad rakt igenom.
För jag får använda min kunskap,
Jag känner att jag har något att säga osv.

Som under gårdagen då jag samtalade med en medelålders kvinna från miljöpartiet,
Hon, precis som flera markant äldre blev jätte imponerad när jag pratade omkull hennes politik.
Vilket jag inte anser svårt,
Men det är ju tydligen det för många,
Särkilt så brukar folk inte ha den kunskapsnivån om politik i min ålder.

Sen vart väl konversationen lite humoristisk när hon undra vad jag tänkte jobba med,
För att veta lite vad jag tänker använda intelligensen på.
Den uppgivna minen när jag svarade lager var ganska oslagbar.

Tror det var något i stil med att jag slösar min intelligens xD

Hahahah... Inte för att detta var något nytt...

Men tillbaka till vad jag tänkte skriva om.
Så har jag äntligen börjat hitta tillbaka lite till mig själv,
Jag har utvecklats ganska mycket.

Och med dem insikterna så känner jag mig mycket säkrare på mig själv,
och på att jag ändå kan klara att bli vuxen någon gång...

Men ni får ha det bra, ciao
//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0