Statistik och Kommentarer :D

Blivit riktigt glad,
Har fått mycket mer kommentarar och fler läsare på senaste tiden,
Och ville verkligen tacka er som läser,
Jag blir verkligen lika glad varje gång någon har kommenterat,
Och varje gång jag ser att statistiken gått upp med några läsare till :D

Det är kul att se att ni är intresserade av det jag skriver,
Och alla som har tankar och åsikter om det jag säger (positiva och negativa),
Är kul att läsa :D

Så hoppas ni fortsätter kommentera :D

I övrigt så är jag på jätte bra humör nu,
Eftersom jag märkte att en del snö faktiskt fortfarande är kvar på marken :D


Är det någon som undrar angående något särkilt,
Om att vara transsexuell, eller om mig generellt,
Så skriv en kommentar så ska jag försöka svara;
Är det ett stort ämne så kommer det självklart ett inlägg om det,
Annars så svarar jag under inlägget ni kommenterat direkt :D

Och fall ni inte vill att det ska synas vem som frågat det eller dylikt kan ni skriva det i kommentaren så undviker jag att publicera den :D


Men ni får ha det så bra,
Jag uppdaterar som vanligt så fort jag har något åh skriva :D
Ciao//Rikard

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejhej, gillar din blogg ;D

har en fråga..

hur visste du att du va transsexuell?

jag tror att jag är det.. men inte 100 % säker.

så hur vet man det säkert?

och om man är det, vart ska man vända sig ?

om jag berättade det för mina föräldrar tror jag inte dom skulle tro på mig.. så vet inte vad jag ska göra :( känner mig så jävla ensam..

hoppas du svarar!

2010-10-23 @ 20:19:03
Postat av: Rikard

Hej! :D Tack :D



Det känns som ett stort ämne,

Så jag planerar in att skriva ett inlägg om det så fort jag har tid :D



Men det absolut främsta är att du själv är den som vet bäst vem du är :D

2010-10-24 @ 15:42:19
URL: http://yokoshima.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för svaret! :) en till snabb fråga bara.. Bara för att man är transsexuell (ftm) så behöver man väl inte ha killkompisar? Jag har mer tjejkompisar och trivs att vara med dom.. Kanske konstig fråga, men vill man få reda på nåt så måste man fråga xD kram!

2010-10-28 @ 22:26:06
Postat av: Rikard

Hmm...

Tror man ska vända på frågan lite för att besvara den: blir en biologisk kille mindre kille för att han har fler tjej kompisar?

Exakt samma princip.

Vilket kön man är påverkas inte av vilka man är vän med... (möjligt undantag för i grundskolans värld xD)



Vilka man är vän med avgörs väl mest av vilka man har gemensamma intressen med?

Och okej, består då din umgängeskrets av feminima individer kan man ju misstänka att du som person är feminim, detta förhindrar inte heller att du skulle kunna vara en kille. Det finns gott om både bio-killar och en del FTMs som är feminima.



Dock skulle jag rekomendera dig att tänka igenom vad du upplever kön att vara ganska ordenkligt, då jag tror att det faktiskt kan hjälpa dig reda ut en del frågetecken.

Detta är inte på något sätt kritik, utan en sak dem flesta transpersoner bör tänka igenom.



Den frågan ska jag inom kort försöka göra ett inlägg om, för att skriva några av mina funderingar, som förhoppningsvis drar igång tankarna hos andra också :D



Men så länge, ha det så bra :D

Ciao//Rikard

2010-10-29 @ 00:56:37
URL: http://yokoshima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0