stealth vs open?

Jag lever i nutid såkallat stealth, vilket betyder att jag helt enkelt lever som kille, nämner inte min bakgrund som fittfödd till folk. Undantaget är väl på pride, där jag vet att jag inte kommer ses annorlunda pga det.
 
Men varför jag gör så i vardagen? 
Well, jag är kille, att bara accepteras som mig, utan tillägget trans... Det är skönt. Min missbildning definierar inte mig.
 
Men även pga säkerhet.  Transpersoner har inte juridiskt skydd på samma sätt som exempelvis homosexuella.  Jag har sett och upplevt förnedring och kränkningar pga mitt tillstånd.  Det är vidrigt. 
Så nu när jag inte behöver,  så slipper jag helst.  
Jag passerar till 110%. Jag blir inte läst som något annat än man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0