psykolog del 3

igår var 3e psykolog besöket- och nu är alla tester klara :D
Dock så ska jag träffa henne en gång till för att få veta vad testerna sa typ XD
Anhörigmötet blir som planerat den 10e, sen den 13e träffar jag henne igen för att få genomgången...

Det jag fick göra igår var det mest värdelösa testet- rorschach.

Ogillar det framförallt för att det används väldigt korkat i många fall...

Nåja, det hon använder det till är typ att jag får svara vad jag ser,
Hon jämför med svars registret och sen ska hon gå igenom med mig om det stämmer XD
Lite som att ställa ett fail horoskop fast bild baserat...
Och sen fråga "stämmer det här?"


Lite mer irriterande att göra testet, som jag personligen anser värdelöst,
När jag hade tappat bort min plånbok,
Så fick åka dit och tillbaka på sms biljett, totalt 108 kr,
För ett test som svensk psykriatri borde ta bort ur systemet...
*bitter*

Varför jag anser att det inte ska användas är så enkelt som att det finns mycket forskning som visar att det inte funkar- men all forskning som säger att det funkar är raporterna hemliga, vilket gör dem ogilltiga,
Dem skall vara tillgängliga så att andra forskare kan göra samma test och se att resultatet stämmer!

Och ändå använder folk skiten. värre dock när dem använder det för att få fram något om hurvida personen är störd eller inte- ca 80% av friska individer döms som psykiskt sjuka....


*rant rant rant*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0