Life goes on...

Har spenderat mycket tid på självanalys,
Samt att utvecklas,
Och inser fortfarande hur gott det gjort mig.

Lärt mig att inte fly,
Utan leva med såväl det bra som det dåliga.

Känslorna för en person,
Någon jag om möjligt viljat dela resten av mitt liv med.
Men när man ser hindren är det omöjligt,
Hur vi båda ser på livet gör att det ändast skulle vara självdestruktivt att försöka kompromissa ihop det till ett förhållande.

Känslorna finns på samma nivå som innan,
Men har lärt mig att hantera dem.

Något jag själv är imponerad att jag lyckats med.




Istället lever vi våra separata liv,
Kan inte svara för den personen,
Men jag kan säga för egen del att all lycka det vi hade gav mig gör mig inte hälften så lycklig som friheten att kunna vara mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0