Svar på en annan anonym kommentar :P ^^

Anonym skrev:
"En fråga till dig rikard. Hade du tjejkläder och sånt när du var liten och när du var i tonåren. Och var du som en tjej i tonåren? Känslig fråga kanske men vad har du för läggning, har du haft sex med killar? När började du ha killkläder (antar att du har det) :)"


När jag var liten så var det ju mina föräldrar som bestämde hur jag skulle se ut,
Och eftersom dem inte visste bättre klädde dem mig till sin dotter, ja.
Dock så slutade varje klänningsköp med att jag på ett eller annat sätt förstörde den (rulla i lera, klippa, klättra i träd... generellt bra metoder för det syftet).
Så med tiden blev det byxor och tshirt från tjej avdelningen.
(inte för att jag äns hade uppfattat att det var olika avdelningar :P)

Undantag den korta perioden runt uppträdandet som jag beskrev i inlägget du kommenterade så klädde jag mig efter bästa förmåga kvinnligt under stora delar av tonåren, Då jag inte ville framstå som mer onormal än jag redan kände mig... Vilket ledde till en hel del psykisk ohälsa så att säga...

När jag mer permanent började gå i typiska kill kläder... well...
kan väl deffinera att det hände någon stans 07/08... inte så överdrivet bra koll... runt min såkallade butch period...
Innan det hade jag gjort det vissa tillfällen, men inte regelbundet... (ibland en vecka, ibland en dag... och hur ofta... well kunde variera extremt)

och sedan började jag aktivt klä mig för att uppfattas som kille kanske en månad innan jag kom ut (hade binder m.m.)



Läggning...
Hmm... komplicerat...
Jag är pansexuell (attraheras av Personligheter inte kroppar),
Kan i vissa perioder föredra antingen maskulina eller femenima personligheter,
För tillfället maskulina.

Rent sexuellt så har jag testat både med tjejer och killar.
Inget av det har i sig varit negativt.
Dock så är sex inget som intresserar mig i nutid,
Då mina tidigare upplevelser har blivit förstörda pga att folk har någon enorm envishet om att min kropp ska vara mer inlandad än jag känner mig bekväm med.

Så för tillfället deffineras jag som asexuell och pansexuell.

(Asexuell är väl huvudskälet att samtalsämnet inte dyker upp så mycket...)

//Rikard

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för svaren. :) hur gammal är du?

2010-10-25 @ 23:24:05
Postat av: Rikard

Så lite så,

19 år :)

Fyller 20 i december :D

2010-10-26 @ 00:55:16
URL: http://yokoshima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0