Glada Minnen :D

Något man behöver för att fortsätta vara positiv även när det inte händer något särkilt,
Är dem saker man upplevt tidigare som varit positivt.

Så har suttit och tänkt en del på bra saker :)

Exempelvis, ett särkilt tillfälle i tanto.
Träffade en snubbe för första gången,
Som numera är en bekant till mig :D
Och jag satt åh snackade med en annan polare om trans saker.
Detta var pre-testo.
Men snubben jag träffade hade läst mig som 100% snubbe,
Och när jag pratade trans trodde han på fullaste allvar att jag skulle byta MTF,
men inte börjat leva som det.
För som han hade uppfattat mig kunde han inte överhuvudtaget se att jag någonsin skulle levt som tjej.
Det gjorde mig äckligt glad :D
För det kändes som det ultimata beviset att man har "passerat",
Eftersom han verkligen inte kunde se något på mig att jag skulle vart född som annat än kille :D
Han fick självklart sen förklarat hur det egentligen låg till. :)

Minns också hur lycklig jag var just då,
Eftersom jag inte kände att jag passerade alls,
Eftersom rösten var som den va bland annat.



Ett annat något nyare minne som gör mig extremt glad är mötet med psykriatrikern,
Som inte äns snackade med mig hela den planerade tiden för att konstatera att hon ansåg mig vara ett självklart fall,
När man efter halva mötet övergick till att snacka helt random saker istället,
Eftersom det inte fanns några funderingar för hennes del för att skicka remissen :D

Vilket också var helt fantastiskt enligt mig.


Och saker som inte är direkta minnen,
Utan som sker konstant.
I folksamlingar t.ex.
För på et rent undermedveten nivå (för dem flesta),
finns det regler om vem som bör väja undan för den andra.
En kvinna förväntas altid flytta sig för en man (två kvinnor väntas båda oftast väja),
Och när det är 2 män är det den kortare (eller spinkigare om båda är någorlunda jämnlånga) som förväntas väja undan.
Alla följer inte detta, men dem aldra flesta.
Och något jag noterar är just direkt kopplat till hur väl jag passerar.
Vilket brukar göra mig på bättre humör så fort jag märker :D



Och ett annat fint minne, var när jag och en polare var påväg någon stans.
Står i rulltrappan och någon stoppar den.
Jag var nästan längst upp och mitt i rulltrappan står en far med barnvagn.
När jag vänder mig för att kolla efter polarn så säger fadern"du ser stark ut" och tittar på mig.
Jag hjälpte honom självklart med vagnen (det är enligt mig extremt ohyffsat att inte göra),
Och när vi kom upp sa han något i stil med "tack grabben".
Kan ju erkänna att varje gång jag tittuleras som grabben/mannen (eller dylikt) av okända människor så blir jag extremt glad, och nu hade det även blandat in något som gav mig en komplimang om antagen fysik och att jag ombads göra något som per sociala regler ingår i vad man förväntas göra som snubbe :D
Kan även tillägga att det fanns folk som stog närmare än jag, samt att min polare är snubbe (även född som),
Så det gjorde mig ännu lite gladare att vara den som framstog som mest kapabel av att hjälpa till.


Alla sånna här småsaker gör ju att ens självförtroende stärks ganska mycket :D
Och det generella humöret :D

Sedan finns det flera incidenter på krogar som jag finner extremt nice också.
Bland annat okänt folk säger hon (alltså... folk kan ta fel, har hänt cis-killar jag känner också),
Och man rättar dem "Han" och dem börjar be jätte mycket om ursäkt och förklara att dem druckit en hel del under kvällen... Sådant är helt underbart :D
Än mer för själva humorn att dem verkligen skäms och ber uppriktigt om ursäkt till en, inte ifrågasätter.

Annat som jag själv tycker är äckligt nice är när man behöver visa upp legitiomation,
I sammanhang där personen kommer tilltala en mer efter. För mitt legg är från skatteverket så det står:
"Kön: K" och det är något som man misstänker kommer vara typiskt outande...
Men när dem kollat noga på kortet en stund och tilltalar en som Han, och använder mitt namn (vilket visar att dem faktiskt läst på kortet) så är det ju fantastiskt.
Fått förklarat av en individ som gjorde detta (eftersom vi snackade, jag antog att personen helt enkelt fattat att jag var trans och var hövlig nog att inte tilltala mig efter biologiskt kön, så kom vi på något sätt in på ämnet trans) att mitt utseende+ att jag har ett helt manligt namn gjorde att H*n antog att "K" stog för Kille...
Vilket var ett lättare steg i huvudet, än att koppla att skatteverket inte skulle skriva kille som kön utan antingen man eller kvinna.

Sådant är också nice :D

Och en situation på krogen där någon aktivt ifrågasatte att jag är kille,
Pga en tröja som vikt sig konstigt (bindern satt rätt, men tröjan skapade effekten av bröst utan att klumparna var delaktiga i detta). Varav en man som inte var inblandad i situationen påpekade att det inte var något konsigt för en man att ha bröst och poängterade faktumet att han själv hade det, visandes upp sina manboobs (han var inte extremt överviktig, men relativt kraftig). Det var ganska roligt :D
Samt att kvinnorna som var i sällskapet senare hälsade på mig och småflörtade... xD

Finns fler saker att skriva egentligen...
Men tänker avsluta nu...
Hursom, bra minnen att tänka på för att peppa sig själv och få lite bättre självförtroende :D
Tänkte också att sådana historier kan vara uppmuntrande att läsa i allmänhet...

Har ni läsare några positiva minnen (trans eller inte spelar ingen roll) så vore det jätte kul att få läsa om dessa i komentarerna :D (ni kan vara fullt anonyma om ni känner för det)

Ciao//Rikard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0