Utredning, Första mötet :)

Så, äntligen är utredningen igång :D

Kom dit i god tid då jag trodde det skulle vara som tidigare erfarenheter av sjukhus-
Svårt att hitta... Men allt var tydligt skyltat och jätte enkelt :)

Trevligt bemötande i receptionen.

Hade anmält att jag var där ca 35 minuter innan tiden xD

Så gick väl runt en del, köpte cola och gick ut åh rökte typ...

Och en stund i väntrummet fyllandes i formuläret dem ville att man skulle lämna in på första besöket.

Mötet var i sig ganska odramatiskt,
Till skillnad från vad man förbereder sig på...

Fick förklarat för mig vad som händer under en utredning...
Inget direkt nytt.


Blev dock lite glatt överaskad när hon påpekade att man får protes...
Visserligen inte förns när reallife perioden börjar (om ca 1 år -.-') (alltså den perioden när det blir krav på att man ska leva som det kön man korrigeras till :P)
Men senast jag hörde något om protes diskussionen så var det fortfarande framtids planer att dem skulle ge ut det.

Sedan så gick hon igenom och frågade om min uppväxt...
Hehehe undrade hur man hade haft det osv.

Även undrandes hur man mådde under puberteten...

Och sen lite om hur jag känner om min kropp...
och ett kort sidetrack om operationer osv.


Tyckte i allmänhet inte att det var obehagligt...
Vilket på något sätt är ganska skumt eftersom jag ogillar sjukhus,
Samt att det är en främmande människa som har att göra med viktiga delar av mitt liv.
Men mötet var sammanfattningsvis ganska trevligt :D


Och inga överhuvudtaget dåliga bemötanden eller dylikt :D



Så nu är jag på äckligt bra humör ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0