Personer...

Mitt senaste filosoferande:
Personers konstiga tendens att bara beskrivas som en sak.
Som dem som följer bloggen har märkt så handlar mina inlägg både om mitt liv i allmänhet,
transsexualliteten, och allt möjligt jag tänker på.

För det är så jag vill presentera det för folk.
Ja, jag är Rikard, en snubbe i fel kropp.
Men jag är även så mycket mer.
En person!
En nörd, en estet osv.

Och jag har känt att många bloggar och dylikt om trans, eller för den delen andra ämnen,
som har med personer att göra framställer på något sätt människan som att det är allt den är.

För att framställa min resa från fel till rätt kan jag inte bara skriva om utredningen,
utan det handlar om livet i allmänhet. Det är inte bara papper, sprutor, knivar.
Det är mentalt.

Och att man faktiskt kan ha ett helt vanligt liv i övrigt.

Men nu har jag varit allmänt bitter på det.
Ska försöka vara mindre bitter i nästa inlägg.
Bye// Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0