En ny dag...

Ny dag, nya möjligheter...
Brukar folk säga.

Ny dag, mer oförutspådda händelser,
stämmer nog egentligen...

För hurvida det är bra eller inte vet man faktiskt aldrig.
Pallade faktiskt läsa dem första 20 sidorna i "Sen tar vi Berlin",
Men min koncentrationsförmåga nuförtiden är det ett ganska bra betyg,
att jag äns läste klart den första sidan.

Men morgonen har varit ovanligt nice.
druckit ca 4 dl te (hade ingen kopp, tog ett litermått, därför vet jag detta).
Satt på ballkongen med mitt litermått med te, boken och tobaks lådan...

Avbröts efter ca 20 sidor av att min kropp försöker påminna mig om att jag inte sovit,
genom att få ögonen att börja rinna.
Och avbryts man märker man även att det inte direkt är varmt att sitta ute på ballkongen,
en oktober morgon.

Så nu lyssnar jag på musik och dricker resten av mitt te istället.
Och skiver här.

Om jag skriver på ett anorlunda sätt nu, mot vad jag brukar,
så är detta ganska vanligt förekommande.
När jag läser böcker brukar mitt språkbruk ändras lite.

För mig är det ganska subtilt, en känsla av att jag gör det.
Men det är lite som att snacka med någon som har nån dialekt.
Man påverkas omedvetet.

Sådant händer...
Oavsett vad man tycker om det.

Från det ena till det andra så är min lista nu uppe på 310 punkter.
Juste, nya läsare kanske inte vet vad jag pratar om.
Listan är ett försök att sammanställa alla filmer,animes, anime filmer, böcker, mangor, tvspel, data spel osv.
som jag sett/spelat/läst eller ska se/spela/läsa.
Så listan börjar kännas ganska massiv nu vid 310 punkter.
Dock är den långt ifrån komplett.
Inser nästan hela tiden nya saker att lägga till i den.

Fördelen är väl att jag har den inlagd i excel, så den är lätt att sortera och uppdatera.
:)

Skulle dock uppskatta hjälp av någon som kan rabbla alla "The crow" titlarna...
För att dem skall kunna skrivas upp...



Nu gör jag en paus härifrån, så skriver jag mer, då får det bli ett annat inlägg...
ciao// Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0