Manligt vs. Kvinnligt ?

Tror aldrig jag riktigt kommer förstå mig på detta egentligen...
Här är några saker jag hört att folk kopplar till kvinnliga/Manliga personer.


Kvinligt:
*Rosa
*Att Bli Rädd
*Kjol
*Högklackat
*Pop
*Shlager
*Smink
*Omtänksamhet
*Glädje
*Lugn
*Känslosam
*Dansa
*Slampa
*Blyghet

Manligt:
*Hårdrock
*Byxor
*Slåss
*Sport
*Porr
*Ovårdat utseende
*Stökigt
*Träna
*Ta plats
*Öl
*Aggresivitet
*Player
*Skjorta
*T-Shirt



Jag själv förstår mig inte på normer,
och kommer aldrig heller att göra det vad jag vet.
Tydligen så stämmer jag trots allt in mer på den manliga sterotypen än den kvinnliga...
Vilket inte är så förvånande i sig...

Men... Vissa saker känns bara sjukt ologiska när man tittar på det.


Precis som det är när man är liten:

Flicka:
*Rosa
*Dockor
*Rädd
*Ledsen
*Mamma-Pappa-barn
*Hästar
*Snäll
*Söt

Pojke:
*Blått
*Bilar
*Fotboll
*Ishokey
*Arg
*Irriterande
*Action figurer
*Krig
*Insekter

 

 

Så, okej, någon har bestämt att vissa intressen och betenden tillhör vissa personer med specifika fysiska egenskaper.
Men vad i Helvete är detta baserat på egentligen?????

Är mest frustrerad på att jag inte förstå varför...

Oh Well... Ska göra något vettigare nu...
Bye//Rikard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0