I'm okay! :)

Insåg att jag kan ha oroat folk en del den senaste tiden,
Då jag mest skrivit när jag varit nere...
Och om saker som har med anorexian att göra.

Men jag kan påpeka att jag har folk runt mig som tvingar mig att äta när jag själv inte kan.
Min omgivning är informerad.
Jag är, heller inte enligt andra, sjukt smal.
Ja, jag vill på något sätt bli det.
Men jag är inte,
Och folk runt ser till att jag inte blir det.

Jag kommer bli frisk tillslut,
Jag tror på det själv.

Jag jobbar mycket med det.
Det är just därför jag skriver av mig så mycket om det.

Men jag mår bra.
Det är ingen fara.
Blir jag för smal, vilket en vän jag bor med nogrant kollar,
så kommer han få mig inlagd.

Men ni får ha det bra,
Oroa er inte,
jag har klarat värre situtioner ^^

Ha det bra

Bye//Rikard

Kommentarer
Postat av: Lingva

:) Exakt samma ord har jag själv skrivit många gånger i mitt liv. Exakt samma tankar. Exakt samma ångest... och sedan också samma "lugnande ord"......



Visst är det skönt att höra att du har folk omkring dej som tar hand om dej och inte tillåter dej förstöra din kropp helt och hållet. Men ångesten som bor innuti dej försvinner inte bara för att kroppen hålls i skick.



Å andra sidan är det inte alltid som någonting hjälper i vissa situationer. Det är ibland bara något man måste kämpa sig igenom och tvinga sig bort ifrån. Hantera ångesten och stänga ute viljan som strävar efter det som inte är bra för dej själv...



Take care*

2009-11-29 @ 20:14:19
URL: http://lingva.blogg.se/
Postat av: Lingva

:) Exakt samma ord har jag själv skrivit många gånger i mitt liv. Exakt samma tankar. Samma ångest... och sedan också samma lugnande ord......



Visst är det skönt att höra att du har folk omkring dej som tar hand om dej och inte tillåter dej förstöra din kropp helt och hållet. Men ångesten som bor innuti försvinner inte bara för att kroppen hålls i skick!



Å andra sidan är det inte alltid som någonting direkt hjälper i vissa situationer. Det är ibland bara något man måste kämpa sig igenom och tvinga sig bort ifrån själv, har jag lärt. Hantera ångesten och stänga ute viljan som strävar efter det som inte är bra...



Take care*

2009-11-29 @ 20:16:08
URL: http://lingva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0