"Att Passera som Kille"

Något många FTMs skriver om.

Själv har jag väl läst en del om det.

Det mesta tycker jag väl att man gör för sin egen skull...
T.ex. att binda brösten,
Något dem flesta gör, åtminstonne ibland.
Vad jag själv känner är väl att detta mest hjälper mig att stå ut med vardagen.
Jag vet att dem finns där,
Men jag vill ju gärna kunna gå förbi en spegel och tänka "fan vilken snygg kille",
Inte bara se felen,
Då döljer jag ju självklart felen efter bästa förmåga.

Samma sak med packer.
Det ger en illusion av att saker är mer rätt än vad dem egentligen är.
För detta är inte något många kollar på,
Utan det är mest för egen del.

Sedan att man dessutom lättare uppfattas som snubbe utan bröst det var nog självklart.
Vilket fortfarande är en nice bieffekt.

Sedan studerade jag även vissa texter om kropps språk,
analyserade mig själv.
Insåg att det mesta olika sidor hade att säga var naturligt för mig redan.
Helt enkelt så har jag väl alltid tagit plats, varit lite grövre osv.
Det är ju fullt naturligt med vem jag är som person.


Nåja, nog med morron filosofi,
Nu ska jag käka!

Bye//Rikard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0