pride-skadad

Insett ett symptom av pride och även andra besläktade evenemang.
I en period runt där så analyserar jag hela min omgivning ur det perspektivet.
Så fort jag ser ryggarna av ett par så försöker jag analysera om det är 2 män, 2 kvinnor, Något däremellan,
Eller- sista alternativet en man och en kvinna.

Detta är fullt ut logiskt i pride miljön,
Men det sitter i även när jag är långt i från området,
Eller som nu- när hela festivalen är över.

En annan del av skadan är att jag inte i vanligt tal säger pojkvänn eller flickvän,
Utan partner...
Något som drivit mina straighta cis vänner till vansinne ibland...
Inte för att dem tar illa upp, utan för att jag såväl vet vilket kön deras partner har...

Även analyserar jag ur ett trans perspektiv,
Blir oerhört uppmärksam på små detaljer som tyder på vad personen är född som och än mer-
Vad den vid tillfället uttrycker sig som.

Alla ovanstående sakerna är socialt logiska i en pride miljö-
För att helt enkelt undvika att förolämpa folk i onödan.

Men blir en del lustiga situationer i "vanliga världen",
När man har den utgångspunkten...

Ja... man skaffar sig en lustig "arbetsskada" under denna del av året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0