Kreativ=feminim??????? WFT!!!!!

Egentligen det ända som verkligen lyckas störa mig angående könssterotyperna...

Nästan allting som egentligen bara har en länk till att man är en kreativ och uttrycksfull person länkas som feminimt...

Har själv gått skrädderi tidigare,
Tycker att det är roligt att designa saker.

Har gått på en rad olika former av dans,
Vilket jag också anser roligt.

Jag älskar musik i många olika former,
Skriver låttexter och är i nuläget i full gång med att försöka starta ett band :)

Tycker det är kul att leka med utseendet generellt,
Hår är underbart roligt att förändra :)

Anser att det är intressant att se vad man kan förändra med att lägga till och ta bort saker med hjälp av smink.

Är intresserad av i princip alla former av kroppsutsmyckning,
Vill själv jobba med piercing, scarification, branding, implants, bodymods...

Älskar att teckna och måla,
Skulptera... skapa helt enkelt :)

Jag gillar att skriva berättelser...

Hållt på en del med media genom åren,
Är en (om jag får säga det själv) hyffsat skicklig amatör fotograf :D

Uppskattar teater så länge det inte är pretto, wannabe djupt skit... :P
(Själv lajvar jag dock hälldre, då jag inte skulle kunna lära mig ett manus :P)

Så ja, i sin helhet så är jag väldigt överkreativ,
Älskar i princip alla sätt man kan uttrycka sig på,
Det tror jag dock är det mest störande någonsin,
Majoriteten av kreativa uttrycksformer kopplas som feminima...
Vilket egentligen inte har någon logik!

Visst, att jag har intresse av hår, kläder och i viss mån smink...
tenderar att ge mig titeln mode-bög...


Det som stör mig mest dock i det hela är att min stil generellt inte är feminim,
Det jag trivs bäst med är det morbida, groteska, äcklande, skrämmande, våld, död, blod...
Så att jag är kreativ gör mig inte till den fjolla som folk generellt sett skulle utmåla mig som efter att sett listan på kreativa uttryck jag uppskattar att använda mig av...

Antar att det är vad jag mest stör mig på i allmänhet med sterotyperna,
Eftersom jag i övrigt är ganska typiskt grabbig...
Ja... en grabbig, flummig, estet...?

Nåja det var väl mest ett stör moment i guess :P

Drabbas inte så oerhört mycket av sterotypen egentligen dock,
Med tanke på att dem flesta som träffar mig fattar inom 5 minuter att normal inte är en beskrivning jag passar in på ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0