Telefon nr...?

*Suck*

Först ägnade jag en jävla lång stund bråkandes med försäkringskassan,
Då dem hade skickat ett brev till mig, där dem skriver att dem ska ha bifogat en blankett,
Det var ju jätte fint,
Om dem nu faktiskt hade lagt i blanketten i kuvertet också,
Men icke.

Så pga det fick jag försöka ta mig igenom deras jävla telefon köer och efterblivna telefonsvarare,
För att sedan förklara att jag inte kan fylla i en blankett jag inte fått och att dem ska skicka den...

Sen offrade en ganska lång stund (ca en timme) letandes på sjukhusets hemsida för att hitta telefon nr till rätt avdelning, så jag kunde kolla om min remiss kommit fram,
Ännu mer jävla telefon köer, en seg växeltelefonist (ja, ja, inte personens fel att den inte har koll på saker, men det är ändå irriterande)...
För att efter 20 minuter bli vidare kopplad till rätt mottagning,
Och självklart får man då veta att dem gått för dagen,
och att man ska lämna namn och telefon nr så dem kan ringa upp en...
Sagt och gjort, så får väl se om dem ringer en imorrn, troligen väcker dem en då,
Eller lyckas ringa medans man är på arbetsförmedlingen... :/

Well, får väl funka, måste ju hursom kolla upp att remissen kommit fram,
Eftersom sjukvården inte själva har så bra koll på saker alltid,
Så man måste ju ägna ganska mycket tid åt att få saker gjorda...

Oj, oj, hoppas alla fall att remiss helvetet inte försvunnit,
för pallar inte att dra till psyk en gång till för att dem ska skicka en remiss igen...

Oh well, är mest bitter för att jag ogillar att ringa okända människor, telefonsvarare m.m.


Men ni får ha det så bra, nytt inlägg dyker nog upp när jag fått tag i dem.
Om inte innan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0