Papper

Mina föräldrar kom nyligen förbi med posten från den här veckan...
En blankett från försäkringskassan, för att dem är dryga :P
En kallelse, som jag misstänkte; till utredningen...
Och papper om att jag ska betala sen jag var hos psykriatrikern som skickade remissen...

Lite smått blandade känslor när man öppnade kallelsen...
Är ju fortfarande lycklig för att jag får utredningen...
Men det som drog ner humöret lite var väl ett papper man skulle fylla i...
Där man bland annat ska kryssa i "biologiskt kön",
Egentligen är det ju ingen större grej,
Men poängen var att jag ansåg det som ett onödigt tillägg på pappret som redan hade efterfrågat personnr några rader innan...
Eftersom det i personnr redan står (den 3e av dem fyra sista siffrorna är ojämn för kukfödda, och jämn för fittfödda,
Eller som dem då säger, bilologiskt kön man= ojämn, biologiskt kön kvinna= jämn)
Vilket dem som specifikt jobbar med vård av TS borde vara pålästa nog att veta,
Och därför inte behöva dem där rutorna...

Det är inte problemet att jag måste kryssa i en ruta, det är inget jag bekymrar mig så mycket om,
Men jag anser att det hade funnits långt mer kompetenta sätt för dem att lista ut vad man är född med för kropp.

Sedan tar det ju ändå på någon nivå emot att kryssa i en ruta där det står "kvinna",
Efter som det är ett av dem orden alla fall jag hatar mest i hela språket...

Alla fall när det används i sammanhang som rör mig.

Men, nåja...
Mest bitter för att jag tycker att dem vart lite klantiga...

Och mest på ren princip att jag tycker dem borde kunnat göra det på ett bättre sätt...


Nåja, nog med bitterhet... :)

Har allafall en tid den 17/11 vilket är nice.

Läkaren jag ska träffa har jag inte hört något om än så länge...
Ska väl kolla om det är ett bra eller dåligt namn som står på mitt papper... :P

Hahaha lär ju finnas någon som vart hos personen...

Hursom, grymt posetivt att äntligen ha tid och datum.
Samt att dem faktiskt var schysta nog att skriva ut en exakt adress, och våning osv för att man ska hitta dit,
Slippa fråga !!! :D (Sjukhus områden+ mitt lokalsinne brukar inte komma överäns, så om jag vill slippa fråga om vägen, vilket generellt sett är fallet, så får jag komma dit en timme innan och promenera runt hela stället...
Så en adress+ var i byggnaden jag ska är jävligt nice )

Nu är det bara att vänta och se hur det går...



Aja, ha det bra sålänge, ciao! //Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0