"It gets better"

Hmm tittat en del på videos från Dan savage projektet "it gets better",
Vilket pågår på youtube.

Men jag insåg att om jag skulle göra ett bidrag till det så är det nog inte på youtube,
Utan i text form här :P

Projektet går ut på att stötta och uppmuntra unga HBTQ personer (eller LGBTQ som det blir för amerikaner :P)

Med att påpeka att livet blir bättre.

Och jag vet visserligen inte åldern på mina läsare,
Men jag vet att oavsett ålder så kan livet vara ganska hårt.

Framförallt under skolåren, Men med åren så växer folk oftast upp (inte alla, men väldigt många :P),
Och när personer växer upp lär dem sig vad rätt och fel faktiskt innebär,
Och inser att det inte är rätt att mobba folk.
Som sagt, alla växer inte upp, alla inser inte det, finns personer som är permanenta svin,
Men då är det fucking dem som har ett problem, inte du!

Och livet blir bättre på många sätt när man slipper skolåren. Man har större möjlighet att välja sina vänner m.m.

Och sen det väldigt tydliga för just TS, med åren kommer du ju bli mer och mer dig själv :D

Sure, livet är hårt, men det är inte ett komplett helvete rakt igenom, ibland är det även helt fantastiskt :D

Det är inte värt att begå självmord i tonåren, för då har ju hela ens liv bestått av skit, och man hindrar sig själv från att upptäcka hur awesome livet kan vara ! Man låter också isåfall mobbarna och motgångarna i livet vinna över en...

Samt, hur skit livet än är så är livet kortare än döden,
Du behöver inte ha brottom till döden, den kommer vara för evigt,
Så upptäck vad livet har att erbjuda dig först !!!!


Ciao//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0