Yrke/Framtid :D

Tagit mycket tid att tänka på vad jag vill göra i mitt liv.
Att hitta något yrke jag kan tänka mig att utföra för resten av mitt liv om det blir så.

Framförallt för att jag har aktivt hat mot idéen på mig själv inom väldigt många yrkes grupper.
Kontor skulle jag aldrig palla (enformigt, tråkigt och helt enkelt inte en miljö jag någonsin skulle trivas med),
Dem flesta service yrkena skulle jag inte funka i, då det krävs att jag ska tycka det jag gör är kul för att vara trevlig :P (butik, omsorg osv är uteslutet :P).

Behöver kreativiteten.

Då är det ju ett antal yrkesgrupper visserligen kvar.
Men generellt sett så är det en enorm konkurrens,
Vilket sätter nästan orimligt höga krav på vad man ska kunna utföra.

Jag har dock hittat ett yrke nu jag skulle stortrivas inom,
Ett av mina stora intressen deffinitivt,
Och även så finns det enormt mycket man kan utvecklas med inom yrket.
Själva arbetet i sig är kreativt och varierande...

Sjukt bra miljö!

Samt att dem aldra flesta som jobbar inom det är den typen av människor jag kommer bra överäns med :D

Yrket i fråga är piercare.
Utvecklingsmöjligheter är att jag i framtiden,
Efter att ha lärt mig allt inom själva piercing yrket även vill lära mig
utföra bodymods,
Suspension, branding, scarification.

Mitt intresse för piercing sträcker sig tillbaka i tiden till början av grundskolan,
hade redan då idéer på olika saker jag ville ha,
Mer och mindre realistiska...

Så just nu är jag mindre aktiv på sociala hemsidor,
Samt msn, Eftersom jag dedikerar stora delar av min vakna tid till att lära mig saker jag känner att jag behöver veta (allt från blodssmittor, infektioner, sårvård m.m. till namn på olika sorters percings, smycken osv. och kommer självklart även försöka lära mig mer anatomi och dylikt), leta lärlingsplats på olika studios,
Tänka ut fler ställen jag kan hitta info på, tänka igenom mitt sociala nätverk efter kontakter som kan hjälpa mig påvägen osv.

Så den tid jag anser mig ha över är jag väl smått död i huvudet och sitter och spelar eller dylikt.
Ska dock göra mitt bästa för att hålla bloggen hyffsat levande ändå på något sätt :D

Har mycket att göra,
Men är motiverad och känner mig ovanligt pigg och energisk eftersom jag verkligen vill göra det jag ska göra :D

Även nu varit och samtalat med en sjukt trevlig piercare (förhoppningsvis framtida lärare),
Och verkar ha stor möjlighet att få bli lärling på den studion :D




Så det är väl en "snabb" uppdatering av vad som pågår i mitt liv just nu :D

TS relaterat har det inte hänt något nytt direkt...
Inte fått någon ny kallelse än,
Men det dyker ju upp förr eller senare :D


hoppas alla har det sjukt bra, ciao! //Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0