Lyckligt lottad :D

Okej,
Väldigt mycket är negativt med situationen jag och antagligen många av er läsare befinner sig i.
Men jag tänkte, framförallt för egen del, men även i hopp om att inspirera er försöka skriva lite om dem sakerna jag haft tur med, som ändå gör att min situation inte är så illa som den skulle kunnat vara :D

Först och främst är jag ovanligt lyckligt lottad med att jag inte förlorat någon vän pga att jag är TS,
Så det är deffinitvt något att glädjas över. Och om någon som känner mig läser detta: Tack för stödet,
Det betyder mer än ni kan ana :D

Heller så har jag inte förlorat min familj eller släkt pga det här,
Utan snarare så står jag närmre dem än någonsin :D
Visst, dem förstår inte allt, men dem försöker och bryr sig :D

Är också glad att leva i ett land där staten inte rakt av klassar en som freak.
Många individer gör det, men det är inte landet i sig som hatar oss alla fall :)

Är glad att vi har ett så pass bra (inte perfekt, långt ifrån, men bra) sjukvårdssystem.
För det tar tid, men det görs oerhört mycket för vår skull, för att det inte ska bli fel,
Så att dem ska i någon mån veta att vi inte kommer må sämre efter allting.

Jag är lyckligt lottad i och med att jag i många avseenden upplevs som sterotyp,
Vilket gör att min könsidentitet inte ifrågasätts på samma sätt.

Jag har tur med att faktiskt fått möjligheten att känna till att konceptet transsexuell inte bara är jag,
Utan något som flera är drabbade av, och därigenom är medveten om att jag kan få hjälp.

Jag har tur som har ett hyffsat androgynt grundutseende,
Vilket gör att jag har lättare än en del andra att bli läst som kille :D

Även har jag tur, som vissa kanske ser som en självklarhet, har någon stans att bo, och nog med pengar för mat :D

Har tur som har tillgång till en dator vilket ger mig enormt mycket nyttig info, nöje, och kontakt med fantastiska människor jag annars aldrig skulle få prata med :D

Kan nog fortsätta länge egentligen,
Men det är alla fall en liten lista på nice saker :D

ciao//Rikard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0