Internet= Frustrerad Rikard -.-'

Som folk redan noterat troligen så får jag för mig att glo på massa youtube videos,
Vilket sen slutar med fler ämnen här på bloggen xD

Läggningar vs. Kön (/könsuttryck)

Först och främst;
Enligt min personliga tro är alla i någon mån bi/pansexuella.
Sedan kan man självklart vara majoritet intresserad av en specifik sort så att säga :P

Men som TS uppstår det ju ibland viss förvirring...
För hurvida man ingår i en grupps intresse eller inte.

Rent praktiskt bör det ju vara så enkelt, du är det du identifierar det som,
Om det är könet individen föredrar så ska det ju inte vara något som helst problem relationsmässigt.
Sexuellt kan det bli svårare då det finns individer som blir avtända av motsatt könsorgan (mot vad dem uttalat gillar).

Detta botas troligen enklast med att låta en person du verkar vara påväg i säng med veta att du är trans i förväg :P För du kan inte vara stealth med kläderna av hursom fall du funderar över detta :P



En person som inte intresseras av könet du identifierar som kan fortfarande attraheras av din fysiska kropp.
Vad för kontakt du är bekväm med, eller hur du känner om detta kan jag ju inte svara för,
Men känner du dig inte respekterad som den du är, prata med individen, om det inte hjälper hitta någon annan.
Man får vara ego, särkilt om det krävs för egen mental hälsa :P (och att dissa ett ligg är inte så ego heller :P)


Om du ska inleda en relation med någon som innan inte deffinerat sig som intresserad av ditt kön (alltså det du identifierar som) så lär denna antagligen ändra sin uttalade läggning till bi/pansexuell (eftersom denna isåfall tydligen intresseras av mer än 1 kön :P).
Självklart kan ni komma fram till att något annat funkar bättre för er,
Men om jag skulle ha en pojkvän som kallade sig straight skulle detta naturligt innebära att han inte såg mig som kille, vilket tyder på dålig respekt/tilit till mig som individ, vilket i sin tur inte är en bra grund för ett förhållande.

Detta är min personliga syn på frågan, finns folk som inte delar åsikterna,
Men jag säger heller inte att jag representerar någon mer än möjligen mig själv :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0