Planering, namn m.m.

Först den bra nyheten,
Under gårdagen hämtade jag ett personbevis på skatteverket.

Mitt namnbyte är nu fixat i folkbokföringen också (Tar ju sin tid eftersom skatteverket är sega!!!)

Så är sjukt glad, nu måste jag bara fixa ett nytt id kort också... *Suck*

400 kr eller vad det nu är... För mycket pengar enligt mig,
Eftersom det är något man måste göra enligt lag.

Men hursomhelst, att folkbokföringen gått igenom betyder också att jag numera kan presentera mig korrekt till myndigheter m.m.

När jag har id kortet så kommer det ju vara en lättnad också,
Då behöver ingen veta vad jag hette innan.

Vilket är brutalt lugnande i sig självt.
Samt att dem flesta automatiskt fattar att man är kille när man bara har killnamn,
Så slipper konstiga missförstånd eller långa förklaringar i flertalet situationer.

Att ett namn kan betyda så mycket känns konstigt,
Eller ja, snarare att det är en till av sakerna normala människor inte behöver tänka på.

Men det är ganska värt alla fall!
Well, well...

I övrigt är jag ganska stressad just nu... Vet inte riktigt varför...
Tror det beror på att jag har ovanligt mycket planer för närmsta tiden...

Men det är ganska nice alla fall.

Helgen känns dock smått kaos...

Fredag, fest... Lördag, Lajv... Söndag, Släktfirande?
+Att folk vill att jag ska göra typ 20 saker till...

Tycker inte om planering... >.<

Men är bra att veta vad som händer alla fall...


Juste för er som vill kunna snacka med mig finns jag numera även på facebook.
:P

Men folk får ha det bra,
Nu ska jag göra annat,
Ciao!
//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0