Striderna

Just nu utkämpar jag inom mig flera krig,
Det vet flera av er.

Och som sagt,
Striden om att bli rätt har jag på sitt sätt givit upp.
Jag kan inte helt tro på att det kommer hända.

Men jag tänker påpeka att jag fortfarande sitter här.
Trots allt som redan hänt.
Det omöjliga har hänt flera gånger.

Så ja, Jag kommer försöka utkämpa även denna strid.

Man ska kämpa tills man dör.
Och jag skulle aldrig,
Hur frestande det än skulle vara begå självmord.
Det är ovärdigt.

Och även om jag uppskattar historierna om Hel så vill jag inte hamna där.

Det går emot min tro och min världsbild.
Jag tänker inte dömma mig själv till en sådan sak.

Och även om jag anser att religon generellt sett är bullshit så har jag en tro.
Och jag vet att den gör mig starkare.

Om det må vara gudarna,
Eller bara trons kraft i sig som gör det är irrelevant.

För er som annars skulle fråga;
Min tro är inte en specifik religon.
Utan någon slags personlig mix av satanism (INTE DJÄVULSDYRKAN), Asatro och spiritualism.

Hursom, nu ska jag göra lite nytta.
Ciao//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0