PRV

Igår orkade jag släpa mig genom stan för att se vad jag hade fått för post (den skickas till mina föräldrars adress),
2 brev från banken...
Berättandes att 2009 inte var något speciellt utan samma som alltid...
1 brev från tandläkarn om att jag tydligen fått en tid,
Fast jag redan vart där...
Hahahaha förvirrade lilla gubbe.... X3
Något från en klubb med för dyra ölpriser...

Och det intressantaste: Ett brev från PRV som påpekade att dem fått mina namnändrings papper.

Längtar till godkännandet.

Fast blev nyss något frustrerad,
Ringde dem precis för att kolla upp att betalningen hade kommit in ordenkligt,
Trots att jag inte hade ansöknings nummret när jag betalade,
Detta hade tydligen gått jätte bra,
Och stort plus till dem för trevligt bemötande i telefon.
Men jag hatar nu stockholms kontoret för inkompetens,
Dem har tydligen sen årsskiftet höjt avgiften för förnamnsändring från 800 kr till 1000 kr.

Denna info finner man dock inte enkelt på hemsidan,
Heller inte Stockholms kontoret har kolla på denna info!

Så jag ska tydligen betala in yttligare 200 kr så fort som möjligt,
För att ärendet ska tas upp.

Vilket inte blir mindre frustrerande då jag hade kunnat betala det utan problem då,
Men har nästan för knappt om pengar nu!

Gaaaaah!

Får se hur jag löser det.

Men är ändock på okej humör eftersom jag vet att saker går frammåt på något sätt.

^^

Det var nog allt för just nu tror jag.






Juste, som ni märkt så har det blivit ovanligare med inlägg här,
Kommer mest skriva när något nytt händer.
Och om jag blir extremt utråkad.



Och eftersom jag ska bli bättre på att svara/reagera på kommentarerna så lägger jag upp ett tack här till Williams 2 kommentarer ^^






Ciao//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0