Lycka?

Hmm... mest för att jag är filosofisk (läs: uttråkad)...

Funderat en del på hur man deffinerar lycka,
Det kan vara många saker.
Morgonkaffe, En bra film, En persons närvaro...
Men också något helt oberoende...

Det sistnämnda är nog det jag tänkt mest på,
För just det att vara lycklig,
Utan någon egentlig yttre orsak är intressant.

Insett att jag haft mer sådan lycka senaste tiden,
Vilket i sig är ett skäl att vara glad.

Okej, helt utan anledning kanske det inte är,
Jag har blivit av med mycket elände från mitt förflutna,
Fått bättre självförtroende och blivit lugnare som person,
Vilket självklart kan ha sin del i det hela.

Men det är inte faktorer utanför mig själv.
Vilket är oerhört praktiskt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0