Rorschach...?

Okej,
För att förklara lite:
Skälet varför detta inlägg finns i min blogg är för att jag träffat flera personer som fått göra detta test under sin utredning. Bestämde mig för att kolla upp lite mer bakgrundsfakta då jag personligen inte innan (eller nu heller) kan ta principen av testet på allvar.

För er som inte vet vad det är går det ut på att titta på olika bilder,
Skapta så som många gjort som små, häll lite färg på ett papper, vik på mitten, och öppna igen.
Hursom, den som testas ska kolla på ett antal sådana bilder, och säga vad dem föreställer.

Misstänker att den förklaringen säger nog om hur dumt jag tycker detta är egentligen.

Men nu har jag faktiskt dedikerat lite av min hursom sömnlösa natt för att studera faktan om detta test.
Tyvärr, men nej, jag har inte hittat något som får mig att ta det på större allvar.

Är inte emot att göra testet i sig självt, anser faktiskt att det skulle vara ganska roligt.
Vill dock inte gärna att det ska påverka min framtid.
För nu är problemet snarare att även efter folk försökt utveckla och få det fungerande så döms 75-80% av fullt fungerande och psykiskt friska människor som psykiskt sjuka.

Och i just det sammanhanget jag skulle råka ut för det kan denna felklassning göra så att man kanske inte längre får fortsätta utredningen (om någon vet mer om hurvida detta händer och hur regelbundet så skulle det vara schyst om ni skrev det i en kommentar).
För fall resultatet inte påverkade något skulle dem ju inte göra det...
Och om det påverkar är det så brutalt korkat och jag blir förbannad på det.

En enkel sökning på google gav några mer utförliga texter om vad som är fel,
Från personer med mer utbildning och kunskap om ämnet än mig...

Så några länkar kanske vore bra, men dessvärre hant internet dö efter sökningen och började skriva när jag fick igång det, så ni får nöja er med denna:
http://www.nkmr.org/vad_ar_det_for_fel_pa_rorschachtestet.htm (Det finns även fler vidare länkar längst ner på sidan som ni kan kolla...)

Egna sökningar är ni nog kompetenta nog att utföra om ni vill hitta mer info. :P

Nåja, skrivit av lite bitterhet....
Så nu får ni ha det så bra,
Ciao//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0