Vrede och kontroll

Vad gör man när en vän ringer en mitt i natten,
Förbannad som in i helvete och vill få dit folk för att misshandla någon?

Om jag så hade kunnat, klockan 1 på natten, fixa folk,
så hade det inte riktigt kännts bra utan att veta vad som hade hänt.

Det vet jag inte nu heller ungefär en timme senare...
Inte hört något mer.
Är orolig då det är en vän.
Men vad kan jag göra, flera mil därifrån, vid en tid då alla övrigas mobiler är avstängda?

Själv har jag väl egentligen en liknande agressivitet,
men jag har fått lära mig att kontrollera denna.

Jag vet när det är värt att ta strid,
och när det inte är det.

Man vill alltid hjälpa en vän,
men om man inget kan göra,
och man inte vet fall det skulle vara rätt hursomhelst,
vad gör man då?

Just nu funderar jag på hur det gick,
Men jag kan omöjligt ringa.
Personen i fråga talar inte sammanhängande nog i nuvarande tillstånd.

Måste vänta och se.

Pallar för tillfället inte.
Jag vet att jag är maktlös,
långt från den relevanta platsen.

För tillfället känns det som att jag skulle må bäst av att inte bry mig.
Men kan man hjälpa att man bryr sig när något händer en närstående?

Ni som känner mig,
Försök inte äns gissa vem det gäller,
det tjänar ni inte på.
Inte heller på dumma rykten om det.

Just nu försöker jag själv pussla ihop bitarna, förstå situationen.
Jag är van vid att hantera situationer och komma ur dem utan större problem.
Att hålla humöret fall så krävs av mig.

Så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera en person som inte har lärt sig detta.
Och okunskap skapar oro. Oavsett situation.

Får förhoppningsvis veta inom kort vad som hänt.
Får hoppas att det inte är allt för illa... :/

Ni får ha det bra alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0