Föräldrar

Dagen idag började med en del anime tittande (Ouran highschool host club),
sedan blev det stress efter som han jag bor med skulle iväg till psyk för vidare sjukskrivning,
detta innebär stress då jag behövde gå samtidigt pågrund av att vi bara har en nyckel.

Sedan blev det att åka in till stan, umgås med folk
och sitta på den tillfälliga lilla gräsmattan på plattan.
Hade en del intressanta samtal och var på ganska bra humör.

Efter detta, strax innan klockan tre åkte jag iväg för att möta mina föräldrar.
Detta är första tillfället efter tidigare nämnda mail.
Alltså, första gången efter att dem fått reda på att jag inte är en tjej.

Det var lite små skumt.
Min mor kommer fortfarande behöva vänja sig vid tanken.
Det kan jag förstå.
Men det märks väldigt grovt att hon inte förstått det.

Min far åh andra sidan verkar ha förstått det,
Vilket var väldigt posetivt.

Vi åkte hursomhelst ut till landet, käkade och snackade en hel del.
Pratade om hur utredningen kommer gå till i stora drag,
Lite hur jag känner om saker och ting för tillfället
och hur jag kom fram till att jag skulle heta just Rikard.

Fick även veta vad mitt andranamn kommer vara,
då det var upp till dem att bestämma.

Utöver det så fick jag den glada nyheten att dem hjälper mig betala psyk till jag lyckas få någon slags inkomst.
Vilket är väldigt posetivt.


Sedan var det väl även en massa annat prat,
om saker som inte intresserar er så det tänker jag inte skriva om.

Efter någon timme ute på landet fick jag skjuts hem igen och fick en del mat och dylikt.

Så i helhet var dagen bra,
om så något konstig...


Och den stärkte mig väldigt mycket,
då jag oroat mig en del för deras reaktioner och kommentarer när man träffar dem i verkliga livet.

Är dessutom lite stolt.
Har mer än halverat mitt rökande idag,
fortsätter jobba på det.


Hoppas alla har det sjukt jävla bra, för det har jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0