Vardags Ritualer (OCD)

Försökte tänka ut vad det faktiskt är jag tvångsmässigt gör,
Som jag inte kan låta bli...

Internet- Jag har 7 startside flikar, Som jag innan jag kan göra något annat på internet måste kolla,
Dessa är Bilddagboken, Helgon, Qruiser, Darkside, Blogg.se (Ja, för att logga in och kolla om ni kommenterat något, Och för att kunna skriva nya inlägg), Lockerz och travian.
Måste se fall jag har medelanden, och fall jag ska skriva något nytt, få fler poäng och uppdatera saker i travian.

Mat- Jag måste tvångsmässigt se hur mycket kalorier saker jag är osäker på innehåller. Vid möjlighet Vill jag även kunna väga portionerna mat jag äter.

Träning- Jag har en lista med hur många av varje övning jag ska göra,
Mår ganska piss om jag inte följer denna.

Dörrar- Måste säkerhetskolla dörrar jag stänger så att dem faktiskt är stängda

Trappor- Får inte åka rulltrappor, eller hissar utan goda skäl.
Det är dåligt! Dem gånger jag gör det för att jag missat åh tänka på det stör det mig i minst någon timme efter.

Kollektiv trafik- Ska jag sitta så finns det regler för vilka platser jag faktiskt kan sitta på, 
Är dem platserna upptagna så står jag helldre.

Ta med mig vatten- Vart jag än går bör jag ha vatten (gärna med citron, apelsin eller kanel i!)

Väska- Blir sjukt förvirrad dem dagarna jag inte tar med mig en väska, oavsett om jag faktiskt har något jag behöver bära i väskan egentligen eller inte.

Binder- Går inte ut fall jag inte har en.

Kaffe- Lika sant som att jag får huvudvärk av att inte dricka kaffe så måste jag även ha det,
Då jag annars inte kan släppa tanken på det.

Bilder- Har ett antal bilder på datorn, Per rutin så ska jag alltid titta på vissa av dessa,
Olika sorters bilder. En del är min motivation att bli smal, En del är gamla bilder som jag blir glad av,
En del är för att påminna mig själv om vad jag INTE vill se ut som, Bilder på saker jag borde undvika.

Allt detta crap finns i min vardag men det är få som noterar äns hälften,
Då det är så pass vanliga saker att göra mestadels.

Alla saker har sina skäl dessutom.
Då mitt liv är ganska kaotiskt är detta ett sätt att kontrollera mig själv och mitt liv.

Så det är inget skadligt, störande eller jobbigt på något sätt.
Kanske med några få undantag.

Utan jag trivs bra som det är,
Och jag behöver kontrollen det ger mig.


Nåja.
Hade mest lust att skriva ner det för att själv tänka på det,
Hoppas alla har det bra, Ciao//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0