Anorexia

För över fyra år sedan så började jag äta igen,
Efter en period av anorexia.
Detta är något jag för 3 år sen helt deffinerade att jag hade tillfrisknat från.
Men jag insåg att trots att jag inte mått dåligt över min vikt,
eller på annat sätt skadats av det så har jag haft kvar samma förvrängda självbild.
Detta insåg jag då jag tittade igenom gammla bilder,
Från efter den perioden,
När jag hade återfått en vad jag tyckt vettig kropps byggnad.
Dessa har jag titta på för några månader sedan och fortfarande tyckt att jag hade fått en vettig kroppsbygnad vid den tiden.
När jag tittade på dem för en stund sen var det dock inte samma sak jag såg.
Jag var spinkig, som in i helvete för spinkig.
Jag var inte normal byggd. Men vad fan. 
Tittade även på mig själv i spegeln.
Jag blev rädd, jag ser inte så sjukt smal ut som jag gjorde då.
Men jag ser mycket smalare ut än vad jag har uppfattat. 
Vilket av fullt logiska skäl skrämmer mig.

För jag var nöjd med hur jag såg ut i spegeln,
Kanske behövdes lite mer muskler, 
det gör det fortfarande, Men jag var nöjd med den storlek jag såg ut att ha.
Så känns läskigt att jag är smalare än vad jag själv vill vara.
 

Mer om detta sen, Ska äta frukost och göra mig klar att åka åh jobba på landet.
Vi hörs ikväll//rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0