Vänskap

En disskution tidigare inatt fick mig att fundera en del...
Jag har polare jag värderar väldigt mycket.
Dem är en del av mitt liv.
Och så vill jag verkligen att det ska fortsätta.

Jag har även dem jag skulle kunna klara mig utan,
Även om jag tycker dem är schysta och så...

Människor får olika betydelser i ens liv.
Så enkelt är det.
Jag har min närmsta krets,
Som jag bryr mig mycket om.

Dem som vet att ifall jag fysiskt och psykist kan,
så skiter jag i vad klockan är,
Behöver dem mig där,
Då åker jag dit,
No matter what!
Kan jag inte,
Av någon anledning åka dit så kan man räkna med att jag sitter uppe och snackar med dem hemifrån.

Det är logiskt.

Om någon av dem övriga kontaktar mig mitt i natten svarar jag motvilligt,
Men skulle troligen inte åka någonstans om jag så inte hade något hinder.

Jag är tydlig på så sätt.

Det finns vissa som läser detta,
som känner mig irl, som inte vet var dem står i det.
Som jag betraktar som viktiga nog,
Men där det helt enkelt inte dykt upp ett sådant tillfälle,
Så förutsätt inte att ni är oviktiga utan att veta.

Men det jag tänkte mest på är hur man oavsett vilket av dem sakerna en individ räknas som,
Kan välja en före en annan,
Ersätta en polare.

Alla människor är unika,
Har man någon som sin vän,
Hur fan kan man då välja att byta ut den?

Jag förstår det inte,
Varken som koncept eller handling.

Än mindre om det är någon man känner väl,
och känt denna länge.

Det går inte ihop i mitt huvud.

Jag kan trycka bort människor ur mitt liv om jag tröttnar på dem,
Men jag kan inte se hur man kan...byta ut någon.

Att byta ut någon är för mig på ungefär samma sätt som att man skulle byta ut en tröja,
Den första var det något fel på,
så man går tillbaka och byter den mot en utan felet.
Det går ju inte med människor.

Alla har sina fel och brister.
Men ingen är den andra lik.
Så vad byter man då mot?

Som sagt, jag förstår det inte.

Och för mig är en polare något oersättligt.
Så även om jag kan klara mig utan vissa individer så är det ovanligt att jag väljer bort någon,
Det krävs mycket för en sådan lösning.

Det finns dem jag har valt bort ur mitt liv,
Då dem blivit allt för krävande,
och stalkat mig.
Även personer som jag insett att jag mår dåligt av,
Eller som mår dåligt av mig.

Men det ska vara extremt för att jag ska stöta bort en vän.

undrar hur vissas syn på vänskap funkar när det inte överänsstämmer.

Men det kommer jag tyvärr inte lyckas lista ut med detta inlägg.
Det vet jag.

Jag är alla fall enormt tacksam till alla vänner jag har,
Som stöttar mig,
Som jag tror mig kunna lita på,
Särkilt dem som visat att dem finns där,
även fast man råkar göra dumma saker ibland.

Ni är starka, Awesome personer.

Dem flesta av er har gått igenom allt för mycket skit,
Saker ni inte förtjänat att tvingas igenom på något sätt.
Men ni har klarat det.

Det kan ta tid,
Men på något sätt ska vi klara vad fan än världen sätter upp för hinder!

Hoppas alla har det bra!
Bye//Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0